نکاتی در مورد عیب یابی پروب سونوگرافی

حتی پیشرفته ترین دستگاه های فن آوری مستعد ابتلا به سایش و خرابی هستند. آنها مانند هر دستگاهی ، برای اطمینان از انجام بهترین عملکرد خود ، به مراقبت و توجه نیاز دارند. پیشرفته ترین ماشین آلات ، مانند GE Logiq E9 ، فقط به اندازه مجموع قطعات آنها خوب هستند. در صورت خرابی پروب ، می تواند بر بقیه دستگاه تأثیر بگذارد و نتایج نادرستی را ارائه دهد. کاوشگر مبدل آسیب دیده می تواند به تشخیص نادرست منجر شود وهمچنین می تواند برای بیمار و احتمالاً سونوگراف خطر ایجاد کند. در اینجا چند راهنمایی برای عیب یابی مبدل سونوگرافی وجود داد تا به شما کمک کند علائم را مشاهده کنید تا دستگاهتان به خوبی کار کند.

 

خطوط درمحدوده ی تصویر:

خطوط سیاه در محدوده ی تصویر طبیعی نیستند ، و انها نشانه ای برای مشکلی که در پروب وجود دارد اند. این خطوط همچنین به عنوان ” dropout” شناخته می شوند. این خطوط وقتی دیده میشوند که یکی از بلورهای پیزوالکتریک ارسال و دریافت سیگنال را متوقف کند. نمایش این خطوط از کوچک شروع می شود و می توانند در کنار صفحه ظاهر شود. این خطوط نسبتاً بی خطر هستند ، اما آنها اولین علامت این هستند که چیزی دچار مشکل است. اگر به جایی برسید که خطوط ضخیم شوند و تصویر را مبهم کنند ، احتمال از دست رفتن اطلاعات مهم افزایش می یابد ، زیرا نمی توانید آن را ببینید. فوراً سرویس پروب را انجام دهید.

 

عیب و نقص در لنز ها:

لنزهای پروب کوچک هستند ، اما هنوز هم مستعد سوراخ شدن ، ناحیه سطحی حفره دار شده و لایه لایه شدن هستند. این سوراخ ها ممکن است در ابتدا قابل مشاهده نباشند ، اما با گذشت زمان ، برجسته تر می شوند. لایه لایه شدن می تواند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد ، که باعث می شود  بررسی ناحیه view و تشخیص آن سخت تر شود. این نوع سایش همچنین می تواند باعث پرورش باکتری شود و سایر بیماران را در معرض بیماری قرار دهد.

 

آسیب دیدگی پوشش کابل:

در صورت وجود ترک و آسیب درغلاف پلاستیکی روی کابل ،از آن چشم پوشی نکنید. رد شدن از روی کابل با چرخ های سونوگرافی و پایه های صندلی باعث ایجاد پارگی می شود. نادیده گرفتن آسیب کابل ها می تواند منجر به ایجاد مشکلات ایمنی شود وقتی  برق از طریق آنها عبور می کند. لمس فلز دارای جریان الکتریسیته می تواند به طور بالقوه تکنسین و بیمار را دچار شوک کند.

 

پارگی نقطه اتصال:

strain relief منطقه ای است که کابل به پروب متصل می شود. صدمه به این قسمت شبیه آسیب به غلاف کابل است.پیدا کردن این ایراد آسان است به این دلیل که ان بخش از پروب بیشترین استفاده را دارد.وقتی جدایی از پروب اتفاق می افتد، در معرض قرار گرفتن کابل می تواند آسیب برساند. ممکن است این یک مشکل سطحی به نظر برسد ، اما هرچه پارگی کابل ها بیشتر در معرض دید قرار گیرد ، پروبها بیشتر دچار نقص می شوند.

 

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب ها: , , , , , ,